Jump to content

ALIEN SM

Forum Manijak
  • Content count

    535
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

ALIEN SM last won the day on October 31 2015

ALIEN SM had the most liked content!

Community Reputation

304 Magistar skuterologije

About ALIEN SM

  • Rank
    Midrace

Profile Information

  • Skuter
    Longjia( motomania) Alien
  • Cilindar
    MXM kineski kit 70 ccm
  • Auspuh
    Bulit ( kopija Next R )
  • Karburator
    TNT 19 mm dizna 80
  • Kvačilo
    motoforce EVO, zvono PM
  • Variomat
    motoforce

Previous Fields

  • Garaža
    Sr. Mitrovica

Recent Profile Visitors

2413 profile views
  1. MOJ AUTOMATIC A-3

  2. MOJ AUTOMATIC A-3

    Konacno , evo malo tuninga... Posto nisam bas bio zadovoljan kako je OEM 21 radio na Alienu , vratio sam TNT 19 ...Sa njim Alien radi savrseno ...To necu kvariti do daljnjeg ... Rodila se ideja da se paradni matic , onaj sa Airsalom natunira do krajnosti ...zasto taj OEM 21 ne bi seo na njega , da vidimo sta ce se dobiti ...ta ideja je sazrevala neko vreme u meni kako najbolje odraditi taj slozeni posao ...malo sam posecivao razne forume gde sam pokusavao da nadjem neke upotrebljive ideje i na kraju sam video da cu to morati sam , onako kako ja to mislim da je najbolje ... Kao prvo Matic nije bas predvidjen za veci karb , naravno da u kucici nema mesta osim za SHA , a i on jedva staje ( jbo konstruktora ) ,jasno je da se PHBG mora izbaciti napolje ...to znaci da ce se nesto morati zrtvovati ...gde i kako ga ugraditi ? Sa leve strane ne moze - smeta bobina koja bi se jos i mogla izmestiti , ali ono sto stvarno smeta je kurbla ...tu znaci, ne moze ...ni desna strana nije sjajna , smeta slavina za gorivo , al` jbg, sta je- tu je , tu jedino moze ... Prvo sam odradio onu prirubnicu o kojoj sam pisao u temi kako sam to odradio...ispalo odlicno , bakarno koleno na debelom bakarnom limu , promer bas koji treba , hatletovao srebrnom elektrodom ...dalje , kako ga postaviti ? Ako se postavi uzduz sa sasijom , morao bi se odreci onog poklopca sa strane , a i kad se tako montira otezan je pristup stelujucim elementima , sarafu za ler gas i smesu ....znaci , drugacije ... Prvo , odem kod onog mog Stanka da mi nesto uradi ...odlucio sam se za gljivasti filter i to onaj koji je dosao sa onim 15 mm karbom iz Kine ...Za taj karb sam napravio od plasticnog cepa sportski filter da bi mogao da stane u kucicu ...i to je savrseno radilo ...Stanko mi na strugu od bele teflonske plastike napravio raeducir karb - gljiva ...ispalo savrseno , svaka mu cast ! Kako da resim spoj prirubnice lamelarnog ventila i karburatora ? Stanko mi dade neka creva od Forda od grejanja kabine , dva- tri komada , ima i sa nekom krivinom , pa cu videti , debljina idealna 21 mm unutrasnji precnik ... Krenem u posao , treba sve dobro razmeriti , pre secenja dobro proveriti , trebalo bi da se sve uklapa ...i dodjem do ovoga ... odlucio sam se za ovu montaznu poziciju ...lak pristup stelujucim elementima , ne smeta nista ...pristupacno sve ... Ovo je gumeno crevo kojim je spojena prirubnica lamelarnog ventila i karba , stegnuto je selnama , ne moze nigde ... Ovo je slavina za gorivo dosta je blizu karba , pa je malo otezano komandovanje , ali moze se ...to je jedina mana ove montazne pozicije ...zablindirane su sisice za vakum i doziranje ulja gumenim cepovima ...jako je znacajno da je otvor slavine za gorivo i prikljucak na karburatoru u istoj visini , moci ce da se iskoristi sve iz rezervoara ... Ovo je poklopac sa strane , pretrpeo je minimalno secenje brusilicom ...svega 5-6 cm ... Evo kako sve izgleda poklopljeno ... od napred ... od nazad i jos jedna ... Saug je manuelni , izveo sam ga na sajlu skroz gore kod upravljaca , lak za upotrebu ...proverio sam, siber otvara do kraja ...prvo paljenje ...odazvao se na petu , sestu kurblu , valjda dok nije omirisao benzin ...nastelujem ler gas , lako je pristupacno , radi lepo , mirno , zbog gljive zvuk dublji , ali ne preterano bucan , pravi sportski...prima gas odlicno , k`o zec ...prva probna voznja ... Ubrzava odlicno , razlika je drasticna , to nije vise onaj isti motor ...od 15 do 21 mm razlika je 6 mm u precniku difuzora ...to znaci vise goriva u cilindru ...dakle , krenulo se od serijskog SHA 12 mm , preko perfomance 15 mm i tu se razlika osetila , pa sve do ovoga PHBG 21 mm ...od standardnog veci za 9 mm ...i najvaznije -PHBG su savremeni karburatori sa vise dizni i sirokim spektrom podesavanja svih elemenata ... Dolazi danas zena sa posla , jos uvek je podnosljivo vreme oko pola tri , nije prehladno ...ajde zeno sedi na Matica , molim te ...da probas ...( otkad imam ovog matica , nije sela na njega par puta , valjda joj ispod casti ) ...vratila se posle pet minuta sa suzama u ocima ...jes ` ti lud ? Sta si mu uradio ide ko popiz***...Nije ona ni primetila drugi karb pod nogama... Ovim je tuning matica dosao do kraja ...dakle, Airsal sport 70 ccm , Bullet reza, karb PHBG 21 ...jedino sto je jos moguce i sto je na cekanju kad naleti je elektronsko paljenje ...o tom , po tom ... Ostaje da se vozi ovako i da se vidi hoce li biti potrebna podesavanja ...kontrolisacu svecicu , trenutno je dizna 90 , pa cemo videti... Ovaj posao sam odradio neocekivano brzo i lako ( i dobro ) , valjda nije bilo gremlina u blizini ...Edited by ALIEN SM, Yesterday, 04:50 PM.
  3. Gajenje koke u basti

    Gajenje koke u basti … Ovo je mesto u donjem dvoristu u basti gde provodimo najveci deo vremena od kad uslovi dozvoljavaju , od ranog proleca , pa sve do kasne jeseni …u senci ogromnog oraha, na sedamdesetak metara od dvorisne kapije sa ulice , mir , tisina , raj…Tu je sto od vibriranog betona , gladak kao staklo, moj rad , home- made, za kojim moze da lepo sedne desetak ljudi … A , ovo je paklena masina koja je tu sa svrhom , zna se za cega sluzi … Od pre desetak dana u basti mi se pojavilo ovo … Nase baste nisu ogradjene , pa moze da se desi po neki nezvani gost …Ovaj primerak je nastao od dinosaurusa pre dosta miliona godina , al` da ne idemo toliko daleko , kad su mali zovu se PILE i prilicno su dobri za jelo, a kad su ovako veliki u zenskom rodu zovu se KOKA… E, pa, takva jedna vec nekoliko dana ordinira po nasoj i susednim bastama , ne znam otkud ovde , izgubila se , pitali komsije levo i desno i nikom ne fali…u njoj proradio onaj divlji instikt, niko je ne hrani , al` nadje semenke , gliste i ko zna sta …najgore je to sto ide kroz krompir , luk, paradajz i ostale kulture i pravi stetu , ceprka i lomi ponesto … Drugi problem je sto sere svakih pet minuta i za sobom ostavlja kojegde te svoje nagazne protivpesadijske mine, pa rizikujemo da ugazimo i raznesemo …eto to je dokaz o kojem sam svojeveremeno govorio da je ipak, bolje imati zenu , jer one su evolucijski na daleko vecem stupnju, imaju tu jednu vijugu vise , pa ne seru svud …inace, koku je nemoguce uhvatiti, mozes joj prici do desetak , petnaest metara , jos se i buni kad je pojurim, pobegne , ali se brzo vrati …tu nista ne pomaze , da imam s cim da je odstrelim , mozda bi to i uradio , ali rizicno je pucati po bastama da ne nastrada koji komsija , sudbina moze svasta da namesti … Nesto razmisljam , jos ce me neko od komsiluka prijaviti kako GAJIM KOKU u basti , pa ce doci oni iz kriminalisticke policije, iz odseka za droge, uhapsice me i dok oni sa svoja cetiri razreda osnovne skole i kursom za organe ne shvate o cemu se radi , ja cu vec sa Darkom Saricem dve – tri godine igrati sah u zatvoru kao najveci uzgajivac koke na Balkanu , ako ne i sire …jer kod nas , kao i u svakoj normalnoj balkanskoj zemlji vazi prezumpcija krivice : KRIV SI SVE DOK NE DOKAZES DA SI NEVIN … Eto, uzgoj koke u basti mi pravi problem koji ne znam kako da resim , jel` ima neko neku ideju ??? Edited by ALIEN SM, Today, 04:31 PM. Žene su ko živica - ako ne krešeš , će da pređe kod komsije... Quote MultiQuote Report
  4. Dvotaktol Racing (Modrica)

    Tako je ...   Yaso FB standard , uglavnom mineralno za nezahtevne motore sa nizim brojem obrtaja , kosilice, pumpe, i slicno ...   Yaso FC standard , uglavnom polusintetika za savremene motore svih vrsta ( dvotaktne ) , pa i najveci broj skutera ...   Yaso FD standard , uglavnom sintetika ili pretezna sintetika , za motore koji se vrte preko 9-10 000 RPM...
  5. Vicovi

    Drugi svetski rat, Atlantik ...nemacka podmornica U-2 salje torpedo na britanski trgovacki brod...osmatrac javlja kapetanu ...ovaj vidi da nikakvim manevrom ne moze da izbegne i da bi sprecio paniku u kojoj bi polovina njih poginula , zove brodskog zabavljaca DZONA i diskretno mu objasni situaciju i zamoli ga da izvede da sve izgleda kao trik, sala, a kad eksplodira , sta nam Bog da ... Dzon zamoli kapetana da svi izadju na palubu , izvadi svoju poveliku belegiju i rece : KAD ZVEKNEM O OVAJ STO ODE BROD NA POLA ! posada gleda i onako podrugljivo se smeska u stilu daj bre , gde to moze , jes` normalan...kapetan jednim okom gleda torpedo koji se priblizava , drugim prati situaciju na palubi i viknu : SAAAAAAD!!! Dzon udari svom snagom kitom o sto , uz ono BAAAAAAAAMMMM , brod na pola .... Kad se sve smirilo , ono malo posade koje je prezivelo pluta drzeci se za ostatke broda, medju njima kapetan: DZOOOOONEEEEE!!! PROKLET BIO !!! NISI MORAO TOLIKO JAKO DA UDARIS, TORPEDO NAS JE PROMASIO !!! Žene su ko živica - ako ne krešeš , će da pređe kod komsije...
  6. Moto Citati

    Ako sve ide kako treba , budite sigurni da nesto nije u redu ...
  7. Kud ode komsija ?

    Ne znam jesam li vec nesto pisao na ovu temu , moguce je al` nema veze uvek je aktuelno ... Subota popodne , dolazim kuci oko 5-6 sati sretnem komsiju , stanuje ispod mene u zgradi , radi u JKP `Vodovod` , majstor ...za njim njegova zenica i cerkica , sedaju u sluzbenu DACIJU LOGAN onu karavanku na kojoj pise na bocnoj strani JKP `VODOVOD` ...odose nekud ... Ta sluzbena Dacija je uglavnom stalno tu na parkingu zgrade kad je i komsija kod kuce tako vec godinama ... E, sad kopka me gde su otisli ? Postoje dve pretpostavke : 1.komsija je DEZURNI , kola su u pripravnosti , pa je dobio nalog od direktora za hitnu intervenciju u nekom delu grada, ali posto nije mogao sam , poveo je zenu i cerku da mu pomognu ...2. otisli su lepo uparadjeni na neku zuraju ili slican hepening ... I tako godinama ...on svoja privatna kola i nema ...a, i sta ce mu ? U njih moras sipati gorivo , registrovati ih svake godine , odrzavati , a sasvim je lepo i ovako ...obavis sve sto ti treba JKP se brine o gore recenom , a troskove cemo ispostaviti kao tekuce odrzavanje i prevaliti na potrosace kroz cenu vode , pa nek` oni placaju ! Eto, tako to funcionise ... S pocetka jeseni sluzbeni kamion na kome je pisalo Vodovod doneo mu je nekoliko metara drva ...doslo mi je da odem u tu njegovu firmu i da pitam jel` mogu i meni da donesu tim njihovim kamionom besplatno koji metar drva ? Eeeee, pa ne moze - vi niste radnik naseg preduzeca , to moze samo za nase radnike...a, to sto taj kamion trosi gorivo i sto se amortizuje , ne brinite , ispostavicemo vam u ceni vode ...Pa i da je u pitanju sindikalno snabdevanje , cini se da je Sindikat ovde izgubio svoju drustveno- ekonomsku ( i politicku ) ulogu , jer njegov zadatak nije da snabdeva ogrevom i zimnicom svoje clanove u raznim preduzecima , na ustrb ostalih clanova drustva samo zato sto ovi rade u tim preduzecima pa koriste njihove resurse za svoje licne potrebe, vec da se bori prvenstveno za politicka , i ekonomska prava njegovih clanova , ali ne na ovakav nacin ...zaboravili su se ... Onoga pre par godina uhvatili da Vladinim kolima vuce kupus...pa gde je tome kraj ???Malo im je Vucko skresao plate !!!Cini se da se stedi na pogresnom mestu , na penzionerima i slicno ... I tako je u Vodovodu , Elektroprivredi , Toplifikaciji , Komunalijama i ostalim JKP... U mnogim bogatijim zemljama kao sto su Belgija , Holandija i druge ,ministri i drzavni sluzbenici idu na posao biciklovima i javnim prevozom i kad bi culi za ovo sto se kod nas radi pali bi u nesvest ...Nije ni cudo sto nece da nas prime u EU... Stvarno- kud ode komsija ??? 
  8. Komunalna policija i javni prevoz

    Komunalna policija i javni prevoz   Zadnjih par dana nezaobilazna tema , provlaci se po medijima , pa ajd` da komentarisemo …   Mali uvod …po obrazovanju sam diplomirani pravnik , pa bi trebalo da sam kompetentan po tom pitanju …na prvoj godini Pravnog fakulteta postoji predmet koji se zove TEORIJA DRZAVE I PRAVA  gde se izmedju ostalog uci sta je drzava , pa se kaze da drzavu cini teritorija , stanovnistvo i vlast koja u stvari predstavlja instrument za drzanje naroda u pokornosti , a najvaznija poluga vlasti je POLICIJA …ta policija moze biti npr, kriminalisticka , saobracajna , komunalna itd…kao takva drzava je omedjena ZAKONIMA  koje donosi da bi se znao odnos snaga izmedju nje i gradjana …sto je vece postovanje zakona , veca je sloboda gradjana, veca je demokratija i obrnuto …to su upravo srazmerne velicine …nepostovanjem zakona lako se sklizne u AUTOKRATIJU  - neogranicenu vladavinu bez polaganja racuna bilo kome …jos nesto je vazno za razumevanje stvari – svako drustvo poznaje odredjena dela za koja smatra da nisu pozeljna , pa tako teza se smatraju KRIVICNIM DELIMA , a laksa se zovu  PREKRSAJI …u skladu sa njihovom tezinom postoje i sankcije koje su teze ili lakse…toliko o Pravu , valjda se nista nije menjalo od kad sam ja zavrsio fakultet …   U ovom konkretnom slucaju ja stajem u odbranu drzave , a protiv doticne gospodje, koja je nacinila vise prekrsaja…evo zasto…   Gospodja je punoletna osoba , svesno je usla u vozilo javnog prevoza bez vozne karte …vec to samo za sebe je prekrsaj i u njemu je uhvacena…dalji sled dogadjaja je taj da je kontrolor , a u ovom slucaju je to bio komunalni policajac kome to po zakonu spada u opis posla trazio od gospodje licna dokumenta kako bi sacinio zapisnik , a ova nije imala, ili nije htela da ih pokaze , kako god bilo – nemanje licnih dokumenata je isto prekrsaj , pa sta je policajac trebao da radi ? Da joj se izvini sto je pitao i okrene se i ode ? Trebao je da je zamoli da izadje iz vozila javnog prevoza sto je i ucinio i zamolio je da podje sa nim u stanicu radi uzimanja podataka , a ona nece i ne dozvoljava mu ni da je pipne ??? Pa, sta je trebalo da uradi ? Da joj se izvine , okrene se i ode ??? Minimum primene sile ide sledecim redom : ljubazna molba da podje sa njim radi uzimanja podataka , ona nece …sledeci stepen pretnja alatima prinude , lisicama , palicom , a na kraju ako nece nikako, onda je odstreli …tako to ide …Pa sta je trebalo posle svega da uradi , da joj se izvine , okrene se i ode  ???   Kad bi stvari tako isle kako se ponasala doticna gospodja,svojim primerom bi dala OBRAZAC PONASANJA  svima ostalima i celo drustvo bi skliznulo u anarhiju u nepostovanje zakona , svi bi smatrali da mogu da se voze javnim prevozom bez naknade i da im niko nista ne moze zbog toga …Na televiziji su je markirali u crno da se ne vidi o kome je rec , a siguran sam da je svi koji je poznaju znaju ko je u pitanju , a nama koji je nikad necemo videti u zivotu to sto je markirana nista ne znaci …to je njena sramota sto je to sebi dozvolila da svesno nacini vise prekrsaja , a kad nije htela da se povinuje ( i plati neku sicu , po onoj narodnoj ne platis na mostu , al` platis na cupriji ) i da se ne sramoti na televiziji i drugim medijima , jos preti da ce ih tuziti zbog prekomerne upotrebe sile ??? Bolje da se pokrila usima i izvukla neku pouku iz svega toga ! Pri svemu tome ne sporim da treba ispitati postupke komunalnih policajaca da li je sve islo onako kako je trebalo da ide ili ne , pa ako je bilo nepostovanja procedure da disciplinski odgovaraju …   Jos nesto – ne zaboravimo da od skoro javna preduzeca vise ne mogu biti donirana iz budzeta , pa tako taj vozac , cistacica , direktor i svi zaposleni zavise od prodate karte …od iste te karte zavisi odrzavanje vozila , nabavka goriva i funkcionisanje celog javnog prevoza …a, gospodja nece da plati i jos se buni ??? Najmanje sto treba da joj se desi je to da plati za ucinjene prekrsaje sa njene strane , a njeno pravo je da ako smatra da su policajci prekoracili ovlascenja da ih tuzi , pa ako jesu , neka i oni odgovaraju ! Ja cisto sumnjam da oni prvo stavljaju lisice i pendrece , pa tek onda pokusavaju lepim …    Sta mislite , ko je u pravu ? 
  9. ALIEN (Motomania) by ALIEN SM

    Nije to pisano odjednom , to je rezultat svega sto se izdesavalo u zadnjih mesec dana, a kopirao sam odjednom...Nisam neko vreme bio na forumu , pa ajd` sad da nadoknadim , izvinite ako je dugacko ...   A, TNT me zahebava , al` resicu ja to , samo da uhvatim malo toplije , valjda ce biti ove zime neki topliji talas , nije zgodno sad raditi po ovakvoj zimi ...   Snimak ce biti, nema ga sad iz istih razloga , zima , klizavo , al` to sam jos ostao duzan ...stvarno , pegla Airsal za sve pare u kombinaciji sa onim sto ima kao podrsku , nema razloga da budem nezadovoljan...
  10. ALIEN (Motomania) by ALIEN SM

    FIRST RUN ! Mali je upalio ! Iako je izgledalo da imam jos svega oko sat posla , ( montaza auspuha , karba , air boxa , akumulatora, jos nekuh sitnica ) uzelo mi je tri sata ...ali , nema veze usput , opran sundjer od filtera koji je bas bio prljav , napravio sam mesavinu od oko 5% , igla u karbu je vec bila podesena visoko , to sam samo proverio i vratio kako je bilo ...karb je setovan sa glavnom diznom 0.9 , ali posto za sada radi samo na leru , nije probano , mislim da sa njom nece dobro raditi , da ce biti premasno ... Za prvo paljenje znam kako ide , aku je napunjen , bio je slab , dolivena je voda koje je falilo , a spremio sam veliki od kola ..posle alnasovanja u dva tri navrata od po dvadesetak sekundi , javio se da je ziv - dok nije omirisao benzin ...podesio sam ler gas , lepo prima , dimi ko Turcin , nista mu nece biti ...jos malo , pa gasim da se ohladi pa ponavljam postupak , za sat - dva prva probna voznja ...za sada lepo radi , k`o nov ...    Sve sto sam uspeo za pre podne je da za sat vremena resim sajlu gasa ...u zadnje vreme jeste nesto malo zahebavala i od pre su dve - tri licne bile pukle , a sad kad sam ga dirao zbog igle , dodatno se jos raskusljala, mislio sam da ce drzati i kad sam krenuo u prvu probnu voznju juce , samo sto sam presao desetak metara - pukla ...a. bolje i tu , nego koji kilometar dalje ... Lukavo sam to resio , kupio unitrasnju sajlu ( 30,00 din. ) sa onim krajem sto ide u siber, ubacio onaj komad sa navojem da mogu da namestim bilo koji karb i ne zavisim od duzine sajle ...u onom razdelniku sam izbacio sajlu uljne pumpe , a na sam kraj sajle sam zavrnuo ulozak od luster - kleme, podesio duzinu, ubacio u leziste i sve radi k`o sat ...prosto i jednostavno resenje ...na difuzoru sam se uverio da otvara do kraja , to je jako vazno ... Sve sto sam uspeo je da ga pustim da odradi jos 15-20 minuta na leru uz povremeno dodavanje gasa , to je ono famozno grejanje i hladjenje treci put , a za probu nisam imao vremena, posao me pritisao - ponestalo mi dinara , pa sam morao da se pobrinem , posao je primaran ... Kao sto sam i rekao - sa diznom 0.90 nece da radi , prebogato , uz trokiranje jedva se dovuce do 50-60 , presao stotinak metara i nazad ...slicno je i sa 0.85 ...to sam par puta probao i sa starom cilindru ...ipak , najbolje ide na onoj 0.80 dizni koja je bila u njemu zavrnuta kad je kupljen ...to u sustini znaci da postavka karbaNa leru za sada sve lepo radi , zvuk je lepsi , malo mekaniji , kultivisaniji , to je cak i zena primetila ...nadam se da cu sutra stici u probnu voznju , pa da vidimo utiske ... nece biti puno menjana jer dobro je radio na gusu , a kontrola mu svakako ne gine ...   Prva probna voznja ...Dakle , AIRSAL T- 6 ...u Alien izvedbi uparen sa HPC radilicom ... Prva proba je bila oko 16 sati , vec skoro sumrak , hladno , oblacno ...imao sam malo problema da ga upalim , alnasuje ; ali nece da pokaze da je ziv, pa je moralo na veliki acu od kola da mu se pomogne ...tu boljku imam skoro oduvek , posebno kad je jako hladno , to je pad napona kad alnasuje , pa smanjeni napon na CDI- ju i bobini ...Prvo paljenje na hladno je najbolje na kurblu , al` sad se i ona smrzla pa se tesko vraca ...jbg ...bilo kako bilo, upalio sam ga posle pola sata mucenja , svecice koje sam menjao bile su mokre od benzina i u jednom trenutku ga nadjem i sastavio je ...zadimio garazu na toj masnoj mesavini , dobro se ugrejao i posle nekoliko minuta na ulicu ...prvih stotinak metara je serkao dok se nije ocistio od ulja , a kad je sastavio - JAO MAJKO MOJA ... Mislio sam da ce me zbaciti sa sebe ...ovo nije normalno , Pita je bio u pravu - Sheng je bio mala beba za ovo ... Presao sam oko 15 km , smrzao sam se k`o guz***, al` neka , vredelo je ! Mali ide kao popiz***...posto nisam otezavao rolne , rado ide u obrtaje , vozio sam na oko 7500 - 9500 rpm , manje od toga nisam mogao, to je negde tek vrhom gasa , u par navrata je presao i 10 000 , nisam mogao da ga iskontrolisem,..u jednom trenutku mi je i proklizio zadnji tocak pri naglom dodavanju gasa, pa sam se malo i poplasio , treba biti oprezan u krivini i na pesaskom prelazu - znaci , dodavanje gasa samo na pravcu ...pri brzini od 40-60 pri naglom dodavanju gasa nenormalno ubrzava ! Linearnost prenosa dolazi do punog izrazaja ...Bilo bi dobro da su rolne malo teze , ovako brzo ulazi vec u rezonancu , ali ni to mu nije problem i sa znatno tezim rolnama Yasuni se uspesno bori zbog sirine power banda...za sada ostavljam sve ovako ... Zbog hladnog vremena moze se i jace gasirati , nema opasnosti od pregrevanja bilo kakve vrste, a manje od tih 8-9 000 rpm se i ne moze voziti , a imam osecaj da ga i to davi - prosto , trazi pun gas ...skoro sam siguran da mu preko 11 000 rpm nece biti nikakav problem , ali to cemo malo sacekati ...voznja se sastojala od neprestanog dodavanja i oduzimanja gasa u intervalima od po sekundu- dve , stalna ubrzanja i usporenja , na taj nacin se vrsi fino poliranje delova i njihovo uzajamno prilagodjavanje ...to je sistem forsirane razrade , ja tako , nisam pristalica mazenja ...e, a sto sad ne zaribava usled neadekvatnog zazora ? Zato sto je ovo markirani kit koji je radila fabrika koja zna kako se to radi ! Eto , da i ja imam nesto cestito ! Jedino jos nisam zadovoljan radom TNT-a ...nestabilan ler gas , kad se oduzme gas nikad da se vrati na normalu , zna da ostane i na 3000 , a i na 1600 rpm ...slaba osetljivost na sarafu smese , ali dobro je - odziv na gas je dobar ...igla ce zasigurno ici za zub dole , osecam da mu je premasno , malko troksuje na rezimu rada igle , ali tako cu ostaviti dok ne prodje primarna razrada , prvih stotinak km ... Postavka je sledeca : AIRSAL T-6 Radilica HPC + C- 4 + prox... TNT 19 mm sa diznom 0.80 i air box sa cevkom fi 22 mm svecka BOSNA 95 standardni usis sa karbon lamelama Standardni Yamaha CDI , nelimitirani ... Race bobina , ona narandzasta... Paljenje advance + 3-4 stepena ... Vario MOTOFORCE + PAVESE 3.2 gr... Zadnja remenica 123 or linearna + crvena najtvrdja opruga Remen oversize DAYCO 808  Kvacilo 107 MF - race + zvono PM race Prenos + 17 % i perjanica svega = preradjeni Yasuni - R... Svemu ovome bi jos trebalo dodati onaj OR varijator i ventilvar sto je vec kupljeno, varijabilni CDI i produzenje od + 25 % i to bi bio kraj ...ova zadnja dva ostavljam za sledecu godinu da se nabavi , a OR vario za prolece kad otopli , nista nije hitno ... Prvi utisci o AIRSALU su izuzetno povoljni , prava stvar , obilje snage , a bice i voziv po gradu... neka eventualo finija stelovanja se ostavljaju za kasnije , ali mislim da nece trebati puno toga , videcemo , jos je rano govoriti o bilo cemu...za danas je uspeh sto sam presao prvih 15 km po ovoj hladnoci ... Zadovoljan sam kako sam odradio poslove oko zamene radilice , sve je islo kako treba ...njenom ugradnjom sam stekao pouzdanost i sigurnost koji ce moci da isprate snagu kita , a prelaskom na 12 mm bolcnu nesto je bolji prenos obrtnog momenta na klipnjacu , kao i smanjena mogucnost onih problema sa osiguracima koji su me dva puta namucili posteno praveci havarije ... Eto , za sve ove godine tuninga , na Alienu promenjeno sve zivo - nista nije kao sto je bilo , koliko para ? Nemam pojma, da nismo normalni, to smo konstatovali odavno ...    Do sada je Airsal presao stotinak km , oko polovina sa TNT-om do se nije desilo to sto se desilo sa njim , ono kad nije hteo da upali celo popodne , a drugu polovinu sa zamenskim Mikuni copy , onim fabrickim Kinezom od 16 mm u koji sam ubacio diznu 0.90 , a sa kojim TNT nije hteo ni da cuje da radi , bilo mu jako masno i cim se sa lera preslo na rezim dizne gasio se ... Na toj istoj postavci karba sam pre par godina razradjivao onog gusanog Shenga, pa je svecica bila ovakva ... Jako masno , prebogato , ali isao je relativno dobro i tako se Sheng razradio , potrosnja nije bila jako bitna ... Isti karb, ista postavka - Airsal , sada to izgleda ovako ... Skoro idealno , suva cista ...ovo mozda pokazuje koliko su kitovi razliciti , verovatno je na T-6 jaca kompresija, a to trazi i jacu diznu , no bitno je da nije bela , jer znamo sta bi to znacilo ...e, sad , posto je svecica za mene BIOPSIJA , isecak , bez ozbiljnijeg zahvata , pravo stanje stvari koje je merodavno je boja cela klipa , glave, izduvnog kanala ...to mu sleduje , skidanje glave i kontola posle oko 300 km kad se zavrsi kompletna razrada , kad uhvatim vremena , nadam se da ce to biti brzo ... Usput, evo kako izgleda ovaj moj Yaser...oko proleca je prelakiran onim bezbojnim sprejiom MOTIPOM otpornim na temperaturu do 800 stepeni ...korozije nema nigde , sve se dobro drzi , ali grozno izgleda , prevukao se ne znam ni ja cime , nekom patinom, ja puno ni ne talasam , a posao odradjuje za sve pare vise nego odlicno ...nisam neki stajlista , al` da je grozan - jeste ... iako se u voznji ponasa relativno dobro izmedju karbova postoji razlika od 3 mm ...posto dve godine vozim na 19 mm to je stvar navike , normalno je da slabije ide sesnaestica gubi dah na medjuubrzanju , to se oseti ...nuzno sam stavio Kineza od 16 mm dok se TNT ne popravi... Tnt je na operacionom stolu , rastavljen do detalja , sledi mu pranje benzinom i produvavanje kompresorom svih kanala ...po sastavljanju ocekujem da bude kao nov ... Evo zasto ne treba ( ili izbegavati ) kupovati karbove sa plasticnim delovima ... Ovo je pukotina na poklopcu karba , na uvodniku sajle , ona je jos bila povisena za santimetar , ali kako je pucala plastika , ja sam je zaravnjivao , a sada je previse plitka da bi pravilno drzala uvodnik sajle , morace se nesto improvizovati da bi se uvodniku obezbedio stabilan polozaj bez padanja sto moze ( a i jeste ) uzrokovati promenljiv i nestabilan ler - gas ...eto meni posla ...da je to bilo od aluminijuma , to se ne bi desilo ...jbo Kineze ...reciklirano milion puta , pa napravili meni poklopac karba ...  Sad par reci o nekim utiscima , ocekivanjima od novougradjenog kita... Naravno da sam spremajuci se za ovo iscitao sve sto sam mogao naci na Netu kako bi znao sta da ocekujem i sta cu dobiti od svega toga ...Jako mi je drago na koji nacin sam dosao do svega ovoga , pisao sam o tome , drugacije to ne bi uzeo , ali ispalo je idealno , za male pare sam preskocio jednu veliku stepenicu ...smatram da je ovaj Airsal dobar odnos cene i kvaliteta, renomirani brend , ima ih i skupljih i boljih , ali za mene je ovo vise nego odlicno ...treba biti realan , pa videti koliko se i sta njegovom ugradnjom dobilo ...na svim sajtovima kazu da je moguce uz pravilno odabrane periferijale , to znaci rezona + karb 17-19 mm u LC varijanti dobiti do 12 HP...zbog manje energetske efikasnosti AC oko 10.5 HP... dakle , radi se o slabijem RACE cilindru kako su ga oni krstili, a ja bi pre rekao jacem SPORT cilindru ...on je tek jednu stepenicu iznad gusanih...to u mojoj varijanti ce da znaci ocekivanih oko 8- 8.5 HP na tocku ...za razliku od dosadasnjih oko 6 ... Kako dalje ne mislim menjati ciklistiku skutera u smislu pojacavanja kocnica ili cega drugoga , smatram da je sve to sasvim dovoljno za tu konstrukciju ...najveca mana svega je zadnja dobos kocnica koja koci mozda svega 10 % od prednje i da je nazad disk sve bi to bilo sasvim OK ...al` sta je - tu je , tako je i gotovo ...ugradnjom ovog kita racunam da sam dobio na snazi oko 2 HP sto se i oseti , a osetice se i na potrosnji sigurno ...u gradskim uslovima voznje ( tu ne racunam pijacu ) nenadjebiv , a sasvim pristojan i van grada , pa ako putna brzina bude oko 75-80 , to je sasvim OK ...to sve jos nisam stigao da isprobam u ovih prvih stotinak km , hladno je ...uz jos preostale poslove oko ugradnje OR varijatora , videcu sta ce se jos dobiti , pa ako se sa tim dobije u krajnjoj oko 90+ km nema razloga za nezadovoljstvo ...prenosa vise od toga nece biti , a jedan od zadataka za sledecu godinu ce biti jurenje produzenja od 25 % i za taj set - up to bi bio kraj ...sve drugo vise od toga trazilo bi mnogo dodatnih ulaganja , skupih delova , beskonacnog stelovanja , smanjenje pouzdanosti i trajnosti i cega jos sve ne ... Dakle, kad sve ovo zavrsim ocekujem da imam dobar skuter , u gradu neprikosnoven , sa pristojnom putnom i krajnjom brzinom i pouzdan u eksploataciji ...
  11. ALIEN (Motomania) by ALIEN SM

    Od danas pocinjem sa tuningom ! Sheng je odvozao poslednje kilometre pre neki dan zenu sam ubedio da je sezona gotova ( mada za nas to nikad nije , mi vozimo i zimi kad se moze ) , ali posto je stvarno hladno , pravo je vreme za pocetak radova ...nema vise odlaganja i nema nazad ... Planirani radovi : Uguran u magacin servisa , dobro je svetlo , moze se ugrejati ima dovoljno mesta da se moze raditi oko njega ... Izgradnja agregata radi zamene radilice ...uljana pumpa i rezervoar za ulje lete napolje ... Ugradnja Airsala ... OCEKIVANJA : Posto je T-6 fabricki isfriziran cilindar , uz postojece komponente , karb od 19 mm i Yasera , naravno ocekujem povecanje snage , proizvodjac kaze da u stocku uz prave komponente moze dati do 12 HP ...i da je pogodan za dalji tuning ...posto me to ( dalji tuning ) za sada ne interesuje , ostavljam ga u stocku i meksoj varijanti ali cu svakako da se trudim da iz njega izvucem ono optimalno, zbog trajnosti , pouzdanosti i vozivosti po gradu ...Ako se izvuce oko 11 - 12 Hp uz povecanje obrtaja 500-1000 ( Sheng gus se vrteo do 10500 ) i uz OR prenos nece biti razloga za nezadovoljstvo ...Posto snaga nije besplatna ocekujem i povecanje potrosnje, za koliko - videcemo ... Radovi pocinju ...Nisam bio los danas...iako mi se bas nije radilo , odvadio sam dobar deo posla ...kako to ne radim svaki dan , malo cu biti sporiji , ali vazno je da sve ide kako treba ...i islo je skoro sve je spremno za izgradnju agregata, sve radim sa maksimalnom paznjom i nisam imao ni najmanji problem sve sto sam mogao je skinuto i cudi me da mi je tako dobro islo, sad je ostao samo zadnji amortizer i da se skine sa silena , Najveci posao ce mi biti da ga ovesam na postolje da ne rokne kao pre dve godine i da se bespotrebno ne izguli , a onda sam bio u pat- poziciji , sam , niko da mi pomogne , a nece ni tamo , ni ovamo , ovaj put cu to valjda izbeci ...sutra mi dolazi jedan prijatelj u pomoc , pa cu to u dvoje lakse uraditi , a kad bude na radnom stolu , dalje je moj ... Da vidim sta jos mogu uraditi...karb sam otvorio , unutra je dizna 0.8 sa kojom je TNT dobro napajao Shenga, sa 0.85 nije hteo da radi , bilo mu masno , to sam proverio par puta , ovi iz Airsala preporucuju za 19 mm 0.95 ? Mislim da bi to bilo prebogato i da nece hteti nikako da radi , moram videti sta imam od dizni , siguran sam da imam u onom TK 16 mm 0.9 ...Taj Mikuni copy je dobro radio sa tom diznom i to pokazuje koliko ima razlike izmedju pojedinih karbova ...isto tako on nece da radi bez filtera i air boxa , dok TNT hoce ...jbem li ga ?  Sutra nastavljam ...bice na radnom stolu ... the tuning is on the way...    Evo vam prevod uputstva za montazu ovog AIRSALA koje sam ja dobio ... 1.Skinite stari cilindar, ocistite karter, izbegnite da bilo sta upadne u njega 2.Pre montaze ocistite sve sto ga moze ostetiti 3.Nista ne radite na silu .. 4.Proverite radilicu i lezajeve , sve mora biti u dobrom stanju .... 5.Namastite zaptivac glave ... 6.Airsal cilindar radi dobro sa originalnim karburatorom ...da unapredite perfomanse mozete koristiti 17 ili19 mmkarburator ( 95 ) dizna .. 7. Proverite vazdusni filter da je u dobrom stanju i uvek koristite njega ... 8.Nikad ne menjajte elemente koje isporucujemo uz ovaj set ( cilindar , klip, prstenove itd...) 9.Ako nemate uljnu pumpu , koristite sinteticko ulje 3% ... 10. Koristite svecicu devetku ... 11.AIRSAL radi odlicno sa originalnim auspuhom , ili bilo kojim drugim komercijaknim ( mora biti cist i u dobrom stanju ) 12. Cilindarska glava - savetujemo koriscenje glave koja ide uz kit , a moze i originalna glava biti koriscena ... *** Ova verzija je za takmicenje , nije dozvoljena na javnim putevima ... Zuti papir... Ako menjate karburator na veci , izgradite uljnu pumpu ...koristite sinteticko ulje u iznosu od 3 % koliko vasa mazina zahteva ... Poprilicno sam odmakao sa radovima agregat je na stolu i skoro sve je poskidano , na redu je rastavljanje blokova i vadjenje radilice ...ali pre svega , analiza , kako je Sheng podneo 1000 km...evo kako - nikako ...boja cela klipa pokazuje savrsenu boju , depozita skoro da nema , ali...postoje tragovi zaribavanja , lepljenja i to ne u maloj meri , nego znatno ...pisao sam o tome na meri je 47.5 uradjeno kako Bog zapoveda , ali bilo mu tesno , pa je na vecem gasu nekoliko puta zaribao, posle sam odneo da to dorade i skinuto je za jos 1-2 stote , vise nisu smeli . kazu problem je u losem kvalitetu klipa ...cak i posle ove dorade imao sam jos dva zaribavanja i posle je prestalo , hladnije vreme i taman se to malo utrosio i sad nije vise bilo problema ...isao je cak sta vise dobro , vrteo se do 10500 Rpm...ali posledice su ostale kako na klipu , tako i na cilindru ... Tragovi ribanja po cilindru u gornjoj zoni na usisu jako izrazeni , isto i na klipu...to se moze voziti samo u nuzdi , nema pun efekat...bilo bi bolje specijala , ali za to nisam vise zainteresovan , to je kraj za Shenga , bice arhiviran ...zakljucak : ne kupujte klipove loseg kvaliteta od moto Baneta nisu vredni nikakvih novaca i upropastavaju cilindar , pa sve izadje skuplje ...eto , ja opet ucim na tezi nacin ...   Odoh da vadim radilicu ...    Definitivno je bio problem samo u kvalitetu klipa...samo da sam tada za shenga kupio neki klip srednjeg kvaliteta , kao pre neku godinu , ima ih i tajvanskih , ali koreknih , oni su na ceni od oko 25 evra , ne bi bilo nikakvih problema ...te dobre tajvanske odlikuje i dobra zavrsna obrada sto se odmah i vidi ...moja greska , ubuduce - dalje ruke od preterano jeftinog , tu nesto nije u redu ... Evo slike koliko je nastrugao aluminijuma dok je ribao , slozio ga je na osiguracu protiv okretanja karike ... Da iskren budem , cudi me da je to uopste islo , a izgubio je svega oko 300 obrtaja , vrteo se ovakav bolestan i preko 10K ...ali i jedna konstatacija , kad se kupi cak i onaj jeftini kineski kit od oko 3000,00 dinara , ovakva sranja se ne desavaju , proizvodjac zna koeficijent sirenja materijala , pa to odradi odmah kako treba i nikad se ne dese zaribavanja usled neadekvatnog zazora ... Juce sam bio vredan , uradio sam i vise nego sto sam planirao , popodne je bilo udarno ...posao sam razredio da mogu da radim , izgradjen je agregat , rastavljanje je bilo bez problema , sve je pedantno slozeno nekim redosledom da olaksa sastavljanje , na radnom stolu je sve rastavljeno ...uljana punpa je prilicno zamastila paljenje, to se moralo propisno oprati , to u stvari i zadrzava , ne mos` ostaviti prljavo ... Iz blokova staru radilicu sam lako izvadio , blokovi su u odlicnom stanju , glatki ,, kao ispolirani , na njima ne treba nista raditi ...HPC radilicu donosim iz zamrzivavaca, radim po principu toplo- hladno , ali na nesrecu , nesto mi se ukrstila , pa u jednoj polovini bloka nije htela ni tamo , ni ovamo , pa sam bio prinudjen da radim ono cega se najvise grozim , da je malo ubedjujem cekicem prema osecaju , malo sam je navukao i sarafima od blokova i u jednom trenutku je pocela da se vrti kako treba , bez otpora , sa jednakim zazorom u unutrasnjosti ...ocekujem da sve bude dobro ...sa leve i desne strane sve je potrpano na svoje mesto , mehanizam alnasera, vario , paljenje , stim da je uljana pumpa izbacena...na lamelarnom ventilu sam zamenio metalne lamele karbonskim ...ima sto drugih nacina da se unisti motor , pa ajde da bar ovaj izbegnem ... Posao za danas je montaza termo grupe , da Airsal sedne na svoje mesto , montaza agregata i ako ostane dana , FIRST RUN, ako ne , najkasnije sutra ...nema veze ni ako je hladno , vazno je samo da nista ne pada , da mogu da uradim osnovna stelovanja ( karb ) , ostalo moze da ceka ...za sada sam se odlucio da ne diram vario i kvacilo dok se ne podesi motor ...    Evo jedne zanimljuvosti - razlika u tezini izmedju alu i gusa ... alu 535 gr  gus 1340 gr... Sve sam odradio kako treba ...mali je spreman za ugradnju Airsal je napakovan  i poklopljen ... Ovesan je na sasiju , pokopcana je struja , samo jos aku, auspuh i karb , FIRST RUN za sutra , zamorio sam se , jbg godine ... Evo i osnovni podaci koje sam dobio merenjem ... C parametar 1 mm... Debljina zaptivaca glave 0,5 mm ( glava je bez definisanog sqisha )  Ukupan sqish ( 1.35 mm- toliko je izaslo kad se stegnula glava - mereno tinol zicom dva puta ) ...  Eto , desetak konja spakovano u to malo .... Za sutra FIRST RUN , ostalo je samo auspuh i setovanje karba , njega sam vec napakovao sa diznom 0,9 mm,mada sam gotovo siguran da sa njom nece dobro raditi, bice mu jako bogato, onda spustam za po 5 brojeva dole ( tako imam ) dok ne nabodem da dobro ide , a onda kontrola Na mojoj strani je prednost hladnog vremena za razradu ( ne na mojoj , vec na njegovoj , ja jos nisam sanirao upalu sinusa ) , i tako sam pristalica forsiranog sistema razrade , po hladnom nema opasnosti od preterane temperature , a to opet ne znaci da se prvih par stotina km ( preko zime do proleca ) nece malo pripaziti ... Razrada ce se sastojati od malo rada na leru , pa malo hladjenja, u rezimu voznje posle nekoliko km kad se uverim da je sve u redu , pocinje forsirani deo , a to znaci puno ubrzanja i punog gasa koji nece moci da svari , bez ulazenja u rezonancu , pa naglo oduzimanje ...tako je motor dobro podmazan , a nije termicki opterecen , a vremenom sve to pojacavati kako razrada odmice , sve prema osecaju ...ja tako , a kako ko hoce ...ne bi bilo lose u cugu , u toku jednog dana prevaliti tih famoznih pedesetak km osnovne razrade za alu- nikasil , ali bojim se da je to po ovako hladnom vremenu misaona imenica , cak i za ovakve kao sto sam ja ... Igla ide gore za jedan zub , mada je i do sada bila na samoj granici troksovanja , ali bolje bogatije nego siromasnije , na glavnoj dizni 0.80 gus je dobro radio , na 0.85 nije hteo da radi , imao je veliki pad za oko 1/3 perfomansi ...zato cisto sumnjam da ce hteti da radi na 0.9 , ali probacu , pa cemo videti ...To je dokaz da TNT pojacano dozira na svim spektrima za razliku od Mikuni Copy...kod TNT mi se malo manje svidja slaba osetljivost na stelovanje pilotke ( trebalo bi probati sa malo vecom ili malo manjom , ali nemam ) , dok kod Mikunija to radi odlicno ... Svecka je BOSNA 95 , to je devetka , tako stoji u uputstvu , ona je ociscena podesena na 0.8 , do sad je dobro radila ... Sutra dobija u rezervoar mesavinu , oko 5% i FIRST RUN ...       
  12. Kad dodju Kinezi ...

    Pauza u tuningu , ajd`malo da  … Ocigledno je da se danas ratovi vode prevashodno ekonomskim metodama , pa tek ako to ne pomogne, onda malo i batinom , pa tako i kod nas sve vise prisutna svetska velesila Kina …Pocelo tako sto su ih iseljavali , dali im neke pare da se vise ne vrate , neka usta manje za hranjenje , samo da ih vise ne gledaju, pa tako dospeli mnogi i kod nas …pootvarali neke prodavnice , pa trzne centre , poceli se radjati i Srbi kineskog porekla …samo fali jos da pocnu da slave Svetog Nikolu ! Pre par godina nas Tom Nikolson bio kod njih , iskukao neke parice i dobio , te napravili nam most u Beogradu sa koga nam nasi domaci lopovi pokradose kablove , pa je sad isti u mraku bez jasnog puta u svetlu buducnost…jbg… Ocigledno , treba se pripremiti za skorasnju OKUPACIJU , jos su Tarabici predvideli da ce zuta rasa zavladati svetom, pa to treba shvatiti kao fakat … Nesto razmisljam kako bi to izgledalo u mom slucaju , da bi sve to proslo sto bezbolnije ako vec mora , mi Srbi smo navikli da nas kroz istoriju uvek neko jase…Eto , kad bi njihov premijer JAO PAO , dosao kod mene u uzorno srpsko domacinstvo ( premijeri to vole da sidju medj` narod , to im dize rejting ) , ja bi kao svaki dobar kolaboracionista informisao doticnog kako ja radim na kinezaciji Srbije …zena mi radi kod Kineza za super platu , uza sva prava iz radnog odnosa ( to znaci 9 sati rada , jedan minut pauze za jelo , nekad ni toliko , godisnji odmor – sta je to ? Ostalo da ne pominjem … Kad bi mu otvorio `stalu` imao bi sta da vidi …squter LONGJIA …aaaaa, Kinez !!! VRLO DOBROOOO! ( Uh , to je veeeeliki + ) A, STA RADI OVAJ SPANAC NA NJEMU ??? pita me preteci , a ja kako da se izvucem , smisljam , pa znate to je privremeno , spona sa EU , treba i njih da pokorimo …ajd` progutao je to nekako …otvorim mu kutiju sa rezervnim delovima , a ono tamo lepoteeee…MXM kit , DURABLE , SHENG, do njega MING i ostali pedantno postrojeni ( samo se ti smej Plamenni , takve kao ti ce odmah uza zid ) …A, STA RADE OVE SVETLECE KAPICE VENTILA ( kineski kiceraj ) OVDE NA STOLU ? ZASTO TO JOS NIJE NAMONTIRANO ? Uh, zaboravio sam na to, izvinite , bice koliko sutra …STA SUTRA- ODMAH SAD !!! Dobro , dobro , odmah… U radionici nisam lose prosao , bio je zadovoljan …Epoksidno lepilo , akrilno lepilo, onaj Kafuter, cijanoakrilno , naravno – sve kinesko …imam cak i neke termostate za rashladu kineske , ringle…VRLO DOBROOOO!!! …SLUZIMO KINI !!! Otpozdravim ja…OVO OSTALO DA SE STO PRE ZAMENI ZA KINESKO … Pa, naravno , gosn` premijeru …Samo da znate , jedemo i kineski kupus , kineski beli luk i pasulj GRADISTANAC poreklom iz Kine…VRLO DOBROOOO- TAKO TREBA… Eto , treba se blagovremeno pripremiti , ima jedna doktrina iz proslosti – ili se prikloni , ili se sakloni , a da bi se kako tako sacuvali ljudski resursi , treba da misle da smo uz njih , a da iz svake situacije izvucemo maksimalnu korist za sebe… kao CRNI GRUJA ...ja uz ovakvo ponasanje ocekujem ni manje , ni vise mesto gubernatora za Srbiju , za zenu mesto ambasadorsko, ili ministarke za rad i zaposljavanje , za decu cemo nesto smisliti , a posle cemo sa njima kao sa Turcima – kad posle 500 godina shvate da uz nas samo propadaju , sami ce otici … Hehe,  Kneze …najveci svetski GANJCI … 
  13. Lose iskustvo sa majstorom iz Brckog

    Momci, alat u ruke , nije to Bozje slovo da se ne moze uraditi ...malo , po malo kad se upustis u radove , postanes ekspert za svoj motor ...
  14. Zivot i rat sa mackama

    Macke, - felis ( conteneris ) domestikus , ilitiga domaca ( kontejnerska ) macka ... uz pse oduvek su bile uz coveka od pocetka njegovog postojanja ,,,tako i moje ...pre 25 godina kad sam usao u posed ovog mog servisa na jedan polovan cvarak smo pribili jednu tranzitnu macku od koje je sve pocelo ...za sve ove godine , posto se macke mnoze geometrijskom progresijom , ali na svu srecu i same se nekako regulisu , nestaju , prodefilovalo ih je na desetine i cesto pokusavam da se prisetim rodoslova , ko je od koga potekao i ko je kome sta - ima tu brace sestara , ujakova , netjaka , tetaka , jbg, ko ce to sve popamtiti ...o njima vodi brigu moja mati koja ih hrani , a zna se ko ih hrani taj je br. 1. za njih ...svojevremeno ih je bilo i desetak , sad trenutno tri mlade macke od oko 3 meseca Macke su kao misevi, svugde moraju da dodju , sve da vide i istraze , stalno se motaju pod noge i treba biti oprezan da se ne vrata preko njih ...posto im je prag ulaznih vrata statusni simbol , omiljeno mesto za lezanje vise puta mi se desilo da u mraku brisem noge o macke ... Pre par dana se vracam sa terena, kola u dvoristu i dok sam se okrenuo , sve tri macke u kolima ...nekako dve izjurim napolje , treca preskoci zadnje sediste i pravac iza gasne boce ...pokusavam da je izvadim , sto ja vise cic - mic , ona sve dublje iza boce u mrtav ugao ...ne pomaze nista , ni pretnje , ni lepim , a ne smem je ostaviti u kolima ...ostavim otvoren gepek , iznerviran sam k`o divlja patka ,, ne mogu joj nista , samo da cekam da sama izadje ,,,e, da sam imao pusku odstrelio bi je k`o zeca...i morao sam cekati skoro desetak minuta dok se nije ohrabrila da izadje , jbes macku ...!!! Pre par godina vratio se sa terena , mrak ispred garaze , vadim alat iz kola, macan mi se mota oko nogu , umiljava se , niko srecniji od njega ...ne vidim ga , ali tu je , na kraju zbog punih ruku , nogom zatvaram vrata , prolama se grozan urlik , ne znam sta se desava , prepao sam se , ispustam alat iz ruku , otvaram vrata , a macan je za delic sekunde na drugom kraju avlije ...nije ga posle bilo dva- tri dana , a kad se vratio , kraj repa stoji pod 90 stepeni , k`o gromobran ,,,aha, tu si znaci , nastradao , e, pa ubuduce moras malo paziti . dobro je da je rep, da nije glava ...Jbes macke ... Komsijska prica : izlazi komsija iz poljskog WC-a u basti , njegov mlad macan utrcava , muva se oko rupe i na kraju zavrsava u jami sa gov***...video komsija sta se desilo zao mu macana , njegov je i kako da mu pomogne , nadje neku letvu i spusti do macana koji se batrga u gov****...macan po letvi , uspe onakav nekako da izadje i pravac kroz otvorena vrata u kucu .... ZIVKAAAAAAAAA, NE PUSTAJ GA U KUCU, ZATVARAJ VRATAAAAA!!!!!!! Arlauce komsija , al` vec je bilo kasno , macan je prodefilovao kroz predsoblje , kuhinju , i vec bio u sobi na omiljenom kaucu gde je uvek obitavao ...Jbes macke opet ... Ovo je Marinko , jedan od mojih reprezentativnih macana uz onog Sivog , o njemu sam vec pisao ... 
  15. Primar S-6

      Prodajem primar STAGE -6 , 42/14 ..za Minarelli... produzenje je 25 %, u gear kitu su dva zupcanika  Ne odgovara za kinareli , samo za original italijanske menjacke kutije ...ja kupio za kineza , pa ne moze , posto doslo , po to i otislo ...cena je dobra 4800,00 u Nemackoj je oko 70 evra ...kao novo je , nema razlike ...skinuto je sa Rox-a , za 70 ccm pozeljno , da ne kazem obavezno ...sa ovim se uz ostalo pravilno odabrano lako moze uhvatiti stotka ...          
×