Jump to content
ALIEN SM

MOJ AUTOMATIC A-3

Recommended Posts

ALIEN SM    303
Posted Today, 07:40 PM
Sta reci o legendi o kojoj se sve zna? O njemu svi znamo sve, vozi se drumovima vec vise od 37 godina, ja sam licno pre ovoga imao jednog koji je bio 74` godiste, koga sam nasledio od pokojnog tece, jako izraubovanog u nevoznom stanjukoga sam jedva ispopravljao. tokom desetak godina,koliko sam ga vozio, sa njega je stalno nesto otpadalo, pucalo, lomilo se, a ja sam stalno samo zavrtao i vario...Na kraju mi je dojadilo, pa kad je iskrsla prilika, pre neku godinu kupio sam znatno mladjeg 1979 ` godiste (hehehe- sto je i ovaj mlad ?)kojeg i dan- danas vozim. Inace onaj prvi kojeg sam prodao za tepsiju ribe je bio od prvih serija A-3, onaj sa pedalama. to nisam hteo da prepravljam, nego sam sve te godine tako vozio...
Ovaj ` novi`, kojeg vozim je vredan radnik mog servisa,dnevno zna da predje i po 10, 20 ili nekad 30 km, vozi se i zimi, odnosno ne vozi se samo kad stvarno nema uslova (sneg, klizavica i slicno).
Posto o legendi nema sta nepoznato da se napise, ja mogu samo da opisem kakav zivot zivi kod mene i kako sam ja zadovoljan sa njime(hvala Bogu da on ne pise kako je on zadovoljan sa mnom, imao bi sta da kaze ).
Kada sam ga kupio pre 6- 7 godina ,izgledao je bolji nego sto je stvarno bio...spolja nije bio los, ali masina se morala raditi...svi znamo da je to kod TOMOSA jeftino. Uz to, karburator je bio onaj ENCARWI, sranje, koje retko kod koga radi dobro (na starom mi je radio dobro ), jos je u njemu bila neodgovarajuca dizna, to sam odmah zamenio...
Po rastavljanju masine, odlucio sam se samo na obradu cilindra, kupljen je novi klip 38,5 sa L karikom i rezona MASTER. Radilicu sam resio da ne diram, posto mi se cinila dobra...Glava je malo spustena zbog jace kompresije i to je bilo to...Par stotina km po razradi, Automatic je leteo,ne znam koliko, tad nisam imao km sat...sve to je trajalo oko 3 meseca, a onda, jednog lepog dana... na punom gasu potpis zadnjeg tocka, blokada, sve se raspalo i bitte, gur, gur do kuce...doduse, ja sam kriv, cula se radilica, trebalo je blagovremeno to uraditi, al` ja od danas do sutra, pa sve do nove generalke...tako to ide, sto ne uradis danas uradices sutra, al` vise...
Na kraju se sve zavrsilo sa obradom cilindra na 39 + novi klip, ali obican...nova klipnjaca sa lezajevima i to je to...tako je vozen do pre par godina kad je pretrpeo laki TUNING...cilindar je uradjen na 39,5 sa L klipom (DS klip, koji je uradjen na 5 stotih tolerancije, ali se pokazalo kao lose, posto ima veliki koeficijent sirenja, pa je po letnjim vrucinama i na punom gasu od 3-4 km znao ponekad da zariba, pa posle pola minuta kad se malo ohladi, smanji gas iteraj kao da se nista nije desilo). Znaci taj klip trazi 6 stotih tolerancije...sada ti problema vise nema, valjda je potrosio tu jednu stotu...Podignut je izduv, spusten usis, sve to lepo prosireno , a izduv i ispoliran...
Sada MATIC lepo ide, sa ovim sam presao prosle sezone oko 5 K km bez problema sa masinom. Dodatno sam kupio karb,onu tajvansku kopiju DELLORTA, koja sasvim pristojno radi posao, retko kad prelije, mozda jednom u tri- cetiri meseca, pa mu ne uzimam to za zlo, jedino imam primedbu na izuzetno otezanu montazu tog karba, ide samo pod jednim uglom u kucicu,blizu je rezervoar i sve smeta,guma se ne moze montirati na air box, pa je malo bucniji na usisu.Saug sam morao da prepravim, pa sam za onu polugicu vezao parce paljene zice, koje se povuce , pa zakaci za dekl i sve to funkcionise bez busenja dekla...kad je hladan, upali iz prvog, treceg, petog puta, al` uvek upali...
Manju primedbu imam na nejakost kvacila, sa njim sam jedino i imao problema, cesto mi popusti matica na radilici koja drzi korpu kvacila, pa onda zatrzava prilikom prebacivanja.Probao sam svasta, al` vremenom popusti...
Otprilike jednom godisnje menjam oba lancanika i lanac, to je onaj kineski koji mora da se skracuje, a tegli se ko blesav, a lancanici se potrose i poviju zubi u smeru voznje, to govori o njihovom kvalitetu. Pre godinu dana sam morao promeniti zbice na zadnjem tocku, stavio one debele i sad je znatno bolje. Napominje da je kod mene zadnji tocak znatno opterecen zbog kofera sa alatom koji je tezak oko 12, a cesto i vise kila, a osa tezine je van zadnje osovine.
Sa drugim cim nisam imao problema, ponekad neka sajla, sijalica, sve se resavalo u hodu.Cesto vozi i dvoje, sediste je duze nego kod novijih automatika, ne znam kakvo je to sa njim sam ga kupio...
Inace, ima sasvim pristojno ubrzanje, pun je snage, niko ne moze da me gura u stranu na semaforu, uspeva da odere one kina -squtere koji su na serijali koji idu do 65km...Posle ovog lakog tuninga ima goriva za oko 20- 30 km manje nego pre, to je cena, snaga dodje iz benzina, pa sada predjem sa rezervoarom od 180- 200 km...jadnicak, cim se ugreje, zna samo za pun gas i nista manje od toga. Ja smatram da je ovih 60 km/h vise nego dovoljno za tu konstrukciju, preko toga bilo bi pogibeljno, i ovako imam primedbu na kocnice koje su slabe, to je boljka malih dobosa.
U sustini, ja sam zadovoljan pouzdanoscu, malom potrosnjom, jeftinim delovima i njihovom dostupnoscu, automatic malo trazi, od mene jos manje dobija, retko kad dobije i kantu deterdzentne vode, al` to mu je sudbina. Njegov posao je da zaradjuje i to momacki i radi za razliku od onog drugog (squta) koji samo trosi, a dostupna mu je sva moguca sminka koja postoji. Jebi ga, ni u moto- svetu nema pravde kao ni u zivotu...
Ajd` da bacim par slicica samo da vidite koliko je jadan (prljav ),a dobar...
[img]http://www.dodaj.rs/f/3f/EN/w1q2gqe/1/img2254.jpg[/img]

[img]http://www.dodaj.rs/f/3H/zK/3dC9FA6M/1/img2257.jpg[/img]

[img]http://www.dodaj.rs/f/2g/si/13P9sJOz/img2258.jpg[/img]

[img]http://www.dodaj.rs/f/D/U7/4BwqNOzY/1/img2260.jpg[/img]

[img]http://www.dodaj.rs/f/A/1N/1aCIQZ1y/1/img2263.jpg[/img]

aJD` uzdravlje :EVDB00~132: Edited by ZlajoX

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
Jebi ga, nesto se nije iskopiralo od slika, ne znam sta je , a nemam vremena vise...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZlajoX    238
Evo malo sam ti sredio slike, a jel ovaj kofer sluzi da ide na zadnji (a u koferu 3 cigle :too-funny-1: ) :EVERYD~323:
aJD` uzdravlje :EVDB00~132: Edited by ZlajoX

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
Ej, Zlajo, bas ti hvala za slike, nesto sam bio zasrao, a ovi moji me pozurivali da se skinem za kompa...ko ce kome ako nece svoj svome...pivo za ovo...(ili caj ako ova zima potraje cele godine) :EV012E~130:

Share this post


Link to post
Share on other sites
igorzett    0
Automatik... To je stvarno makina koja moze samu sebe da isplati, po vise puta! Sestra i ja ko klinci, vozili se, od pocetka do kraja ulice sa automatikom, spicimo ceo rezervoar za dan, cilindar se usija, pocrveni, ne gasimo ga i ide, lebac mu...! Nama se isplatilo, ali caletu nikako! :lol: Dobar ti je matik, vazno da ti zavrsava ono za sta ga koristis. ;) Jedna boljka, ja dok sam ga vozio, stalno sam smrdeo na benzin i dim, pogotovo kad sam mu stavio top auspuh... Sorry za off, ali podsetio si me na stare dane... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
Pa, igorzett-e zato ova rubrika i sluzi, malo nostalgije, ovo -ono...
Da dodam jos da ne znam koliko sam presao sa njim, znate kad se prednja guma(koja sarani tri zadnje )potrosila do platna i morala biti zamenjena...
Za sve ove godine tri puta sam tresnuo sa njega, srecom bez posledica i po mene i po njega (jednom sam samo razbio far). i to je sve... :scooter

Share this post


Link to post
Share on other sites
igorzett    0
Ja sam zadnju gumu izlizao jer sam bar 1x dnevno morao da se potpisem na trotoar ispred kuce, tj. "policajsku" da napravim! :lol: A ti si "malo" presao kad si od prednje poceo da pravis slick tyre! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
Ajd` samo da dodam nesto- pre nekoliko meseci sam probao od jednog prijatelja MATICA... AIRSAL kit, DELLORTO 12/14, aupuh TEHNIGAS NEXT- r za Automatica... LJUDI, TO NIJE NORMALNO KAKO TO IDE...TO JE ZVER OD MASINE...Nije imao KM sat, ali po mom osecaju nije daleko od 100- tke...zamislite osecaj kad obilazite kolonu automobila sa 60-70, i dajete gas, a on nenormalno ubrzava...ali, druga strana medalje je to da pri toj brzini sve se trese, hoce da se raspadne, prelagana konstrukcija za to, a najveca mana su slabe kocnice...po mom misljenju to ipak nije za Automatika- prejako je...Ono do 60-65, jos Boze pomozi, a sve preko toga ne... :dirt-bike:
I jos nesto- kosta to par stotina Evra, ko bi jos toliko ulozio u Matica? Ja ne bi sigurno, al` eto ima ko i bi...meni je dobar i gus...ako nista, barem prasta greske... :hi-ya-:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
. AUTOMATIC- KONTROLA POSLE (TESKIH)
5000 KILOMETARA

O ovom mom vrednom radniku sam vec pisao i dalje vodi isti (tezak) zivot kod mene,popravlja se samo kad bas ne moze da ide dalje, cesto je poluispravan, a onda se odvoji jedno popodne,pa se ispopravlja sve zivo sto se nakupilo…
Takva mu sudbina…

Rezim eksploatacije je i dalje isti: svaki dan predje 10, 20, a nekad i vise KM…kad se upali, ugreje se 30 sec. , nekad i manje i PUN GAS, ceo dan , za manje od toga , jadan ne zna…ulje koje dobije u mesavinu u procentu od 4-5 % je ono koje izvadim iz auta (posto je motor u Yugu skroz ispravan , i vozi se na gas, to ulje bude samo za nijansu tamnije nego novo)…to je iskoriscenje 100%...nista se ne baca…
On se jadan , ne buni, nicim ne pokazuje da mu nesto od toga smeta, i dalje dobro ide, dobro vuce, krajnja brzina po njegovom satu je oko 60 KM , nekad i vise, kako je kad raspolozen, pri toj brzini obrtaji su strasni , bojim se da ce se raspasti , a nekad znam da ga drzim po 2-3 km pod punim gasom…eto, sta ti je masina…???
Sa takvim cesto oderem one Kineze koji su na serijali i koji idu do 60-65 km/h…

U aprilu 2010 godine na 7286 KM na njegovom satu MATIC je dobio sledeci SET- UP:

CILINDAR 39.5
KLIP – 39.5 sa `L` karikom (tajvanskog proizvodjaca , DS ), (celo ispolirano)
KARBURATOR 12/14 (tajvanska kopija DELL-a )
REZONA MASTER – ona sa pticom trkacicom
IGLICASTI LEZAJ u maloj pesnici…
Na cilindru sam obradio kanale , podigao izduvni, spustio usisni, glava je jos od pre malo spustena i to je otprilike to…zaptivaca za glavu nema , metal na metal…

Po ugradnji termogrupe razradjen je sa `jacom ` mesavinom od oko 6 % , malo na nogama , na leru , pa malo pauza, pa opet na leru, pa posle toga kraca voznjica , pa sve duza, i posle 200- 250 KM, poceo je i pun gas, prvo krace, pa posle i duze…znaci razradjen kako Bog zapoveda…za to vreme se prilicno grejao, cilindar je bio dosta vruc, sto je i normalno, delovi tesni , neprilagodjeni, veliko pocetno trosenje, a pocele su i letnje temperature…na asfaltu i preko 50 stepeni
Kako se pojacavalo opterecenje (gas) pojavio se problem ZARIBAVANJA klipa u cilindru. Naime, kad se drzi pod punim gasom posle par minuta pocne da usporava i zakuje (ugasi se)…Tada se malo saceka, upali kao da nista nije bilo i sa malo smanjenim gasom ide…Manje gasa , manje obrtaja- manje razvijene toplote…tu je problem u kvalitetu klipa…DS klip Tajvanskog proizvodjaca ima veliki koeficijent sirenja, kostao je svega 500,00 dinara kad sam ga kupio, a dodje sa druge strane sveta, priznacete, jeftino…
Na masinskoj obradi cilindar i klip su spregnuti sa 5 stotih delova mm, sto je pokazalo se za ovaj klip nedovoljno…trebalo je ostaviti bar jos jednu stotu tolerancije…verovatno bi kod motora koji imaju prinudno hladjenje bilo dosta i ovih 5 stotih, ali, eto , kod Automatika nije dovoljno…


Znam za `lek`…ali nisam hteo da lecim…skine se klip i stavi se u strug i samo malo se propusti kroz vodeni smirgl…za celo proslo leto nekoliko puta je zaribavao, sve dok ga nisam `uhvatio` da tacno znam koliko na kojoj temperaturi smem da ga `cepam`…uskoro je dosla jesen i zima , hladnije vreme , bolje hladjenje, pa su ti problemi nestali…
Ove sezone tih problema nema, mogu da ga teram pod punim gasom koliko hocu(sto obilato i koristim), verovatno je tu jednu (kriticnu ) stotu potrosio…

Za ovih godinu i jace dana klipni sklop uopste nije otvaran, ni glava nije skidana, nije bilo potrebe, nekoliko puta je skidana svecica, vise zbog kontrole boje (sagorevanja), a nekoliko puta je `premostila` necistoca, doduse jako retko…

U medjuvremenu, pre oko mesec dana imao sam jedan kvar, nekoliko dana sam se mucio sa otezanim paljenjem, noga mi otpade od kurblanja, bilo vruc, bilo hladan, ciscenje svecice i zamena nije pomagalo, a otkrio sam da nekad hoce i vruc da upali pod saugom…U pomoc sam pozvao neko svoje predjasnje iskustvo koje mi je kazalo da tu moze biti samo BOBINA u kvaru , da je doslo do kracenja namotaja na sekundaru, te da sa tako skracenim sekundarom nije dovoljna temperatura varnice (koje ima, pa zna da zavara), pa umesto 15 000 volti ima 10-12 000, sto se ocituje otezanim paljenjem , ali kad mu se da saug hoce da upali zbog bogatije smese…takav slican slucaj sam imao pre nekoliko godina , pa sam to povezao sa ovim …zamena bobine je sve resila…NAPOMENA: BOBINE od 6 V koje se sad prodaju za tomose su ili tajvanske , kineske ili pise na njima made in EEC, odnosno , ne zna im se ni otac ni majka, loseg su kvaliteta, prethodna je trajala oko 2 godine, a jedna pre toga godinu…nema vise onih slovenackih, ISKRINIH, koje zaboravis da imas, a ne da menjas…

Skoro je dobio novu ZADNJU GUMU posto je prethodna potrosena do platna , 1100,00 dinara i to mu je sav ponov za ovu sezonu…

Ne znam sta cu naci posle godinu i po dana (zestoke ) eksploatacie i 5000 KM, bice zanimljivo videti…ocekujem mozda neke oguljotine na klipu kao posledicu onih proslogodisnjih zaribavanja, mozda smanjenje preseka izduvnog kanala usled nakupljanja garezi, mada je bio ispoliran, videcemo…neki deposit na glavi…boja svecice je uvek pokazivala lepu braon boju gotovo idealnu, a znamo da depozit na delovima motora zavisi i od rezima voznje – najmanji je pri visokim obrtajima kad produkti sagorevanja imaju najmanje vremena da se istaloze i ako se koristi ulje za dvotaktne motore…`ajd da vidimo…

Otvaranje motora…skidanje glave …ovako izgleda glava posle 5089 KM…

[img]http://www.dodaj.rs/f/1D/Zz/LQTWFBU/img2700.jpg[/img]

[img]http://www.dodaj.rs/f/3X/hp/34fHrpF1/img2702.jpg[/img]
[img]http://www.dodaj.rs/f/2p/Yg/2wZaPt4A/img2703.jpg[/img]
[img]http://www.dodaj.rs/f/23/X2/4EqC0beA/img2704.jpg[/img]klip u cilindru

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
[img]http://www.dodaj.rs/f/2P/Rx/3NTIioFT/img2706.jpg[/img]

[img]http://www.dodaj.rs/f/3J/Dv/qgDJ95N/img2708.jpg[/img]depozit na klipu

[img]http://www.dodaj.rs/f/2g/AV/3rgbwGuC/img2709.jpg[/img] poneka `oguljotina` kao sto sam ocekivao- nista strasno...

[img]http://www.dodaj.rs/f/2W/xu/13Rh9h0s/img2711.jpg[/img]

[img]http://www.dodaj.rs/f/2y/eI/10P6p6We/img2712.jpg[/img]cilindar...

[img]http://www.dodaj.rs/f/13/sy/4x2DbuKZ/img2713.jpg[/img]depozit u izduvnom kanalu je znatan , oko 1/3 kanala, iako je bio ispoliran

[img]http://www.dodaj.rs/f/2m/iA/3m6WTk0I/img2716.jpg[/img] cilindar...izgleda OK...
[img]http://www.dodaj.rs/f/2R/wU/fLti4SM/img2717.jpg[/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
[img]http://www.dodaj.rs/f/2o/7d/uG411Pv/img2718.jpg[/img]izduvni kanal na cilindru

[img]http://www.dodaj.rs/f/R/YU/4cnt2nsm/img2719.jpg[/img] isto...ima prilicno garezi...

[img]http://www.dodaj.rs/f/1x/Fx/4MvrvrMd/img2720.jpg[/img] ulaz u auspuh...

POsle radova...sve je ocisceno...

[img]http://www.dodaj.rs/f/1j/hC/4BzIJxIQ/img2721.jpg[/img] malo ulja i smirgla cini cuda...

[img]http://www.dodaj.rs/f/2f/6q/FJkAW7x/img2722.jpg[/img]nisam hteo bas da preterujem, svejedno , on to za dva dana navuce ponovo...

[img]http://www.dodaj.rs/f/3K/3C/1s1ONb4s/img2723.jpg[/img]ocisceno i ubaceno...posle smontirao samo glavu, karb i auspuh...

Eto , tako je izgledalo posle 5000 KM , sve u svemu , bas kako sam ocekivao...poneka oguljotina na klipu,verovatno od onih zaribavanja usled veceg koeficienta sirenja klipa, stanje cilindra dobro, nema traga dokle je isla gornja karika...
Izduvni kanal je ociscen od znatne garezi, glava ociscena , klip ispoliran, sve je smontirano, upalio od prve, i MISKU OSTALO SAMO DA VOZI...
Prema tome - VOZI MISKO, vidimo se za 5000 KM...

UZDRAVLJE... :EVDB00~132:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMW MASTER    241
he he , interesantna prica , posto spadam u generacije koje su odrasle na tomosu , mogu samo da pozelim svima nama koji sad vozimo skutere da nas sluze kao sto je to tomos automatic radio u svoje vreme .....
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
Sta da ti kazem DRAGANCE? TOMOSI su nevidjeni MAGARCI...malo traze, jos manje dobijaju,trpe lose gazde, losa ulja (traktorska), nebriga , zapustenost, los izgled i uvek su spremni da povuku, dok ove nase TURPIJE nisu takve...razmazeni , traze dobra ulja, preciznost u stelovanju, dobre, skupe delove, paznju u odrzavanju, nema puno improvizacije, ma, GOSPODJE SU TO...
Rekao sam to i na drugom forumu: TOMOSI SU NASA PRVA LJUBAV (ko ih je imao ), na njima smo se ucili, ludovali, tugovali a, Boga mi i BOLOVALI (barem ja - slomio nogu pri padu), VECNA IM SLAVA ZA SVA VREMENA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMW MASTER    241
prvi motorcic koji sam kupio je bio BT50 , tada je bio jedan od najbrzih od 50ccm u gradu , i naravno ja magarac zeljan voznje kazem coveku od koga kupujem da znam da vozim , sedam na motor , palim , stiskam kvacilo , ubacujem u prvu , gas do daske i naglo pustam kvacilo ..... zavrsavam na podu naravno a motor odleteo ..... kasnije su tu bili razni tomosi (imati skuter sredinom devedesetih je bilo nezamislivo za obicne smrtnike ) , sto nekoliko automatic-a , sto petnaestica i naravno nezaobilazni APN-ci... al najbolje me je sluzila jedna 14-ica TL mislim da je bila , sa njom sam se najsladje navozao , nikad kvar nisam doziveo a presao boga oca , klasican klinac , ujutru sednem na motor i sidjem kad treba da spavam uvece , moram da izdvojim jedan automatic koji sam kratko imao , imao je kolibrijev cilindar , i klip 39 L sa prozorima , isao je kao metak , tada je to bio "teski tuning" na motoru , sve se svodilo na busenje cilindra i stavljanja 42 klipa , secam se da je bilo nemoguce nabaviti 42 L klip

Share this post


Link to post
Share on other sites
zemzem    17
Evo i moje iskustvo sa Tomos automatikom.
Takođe detinjstvo i vozačko iskustvo sticao na automatiku,jawi babeti a kad se krenulo u srednju školu nastavilo se na tomos 15,MZ-u i Jawi 350 a posle su došli ozbiljniji motori.
Iskustvo stečeno kroz ovu školu vožnje od najslabijih ka jačim i jačim mašinama nema cenu a nagrada mi je ,da kucnem u drvo,da nemam niti jedan pad sa motora za mojih skoro 35 godina vožnje na motorima.
Da se vratim na AUTOMATIK na kom si bio dasa kad se pojaviš u OŠ.
Kupio sam jednog 1991 ni sam ne znam zašto iskrslo nešto povoljno koliko se sećam platio ga tada oko 250 DM.Vozikao se sanjim po celo leto do reke,radnje i ništa ulagao u njega sem platine,sajle gasa,guma,paknova do 2000 godine.
Tad se sažalio na njega i kupim mu nov cilindar,klip sa karikama,lamele,lanac maliu menjaču, i veliki,zupčanik prve,igličasti ležaj kod lamela jednom reči generalna sa obradom radilice i zamenjeni svi delovi u menjaču.Stavio novi spuh,sedište,gume.sajle i još po koja sitnica.
Od tada me je služio verno do dana današnjeg a i dalje radi.
Za tih 11 godina vozio sam ga celo leto pred zimu u garažu.Ako se setim tj ako me deda mraz podseti preko zime ga ponekad zaverglam po neki put a desi se i da dočeka proleće kako sam ga i parkirao.
nova sezona - stavi se nova svećica proveri palenje i platina,naspe novo gorivo i upali kao da je stajao parkiran5 dana a ne celu zimu.
Kad saberem sve ulaganje za tih 10-11 godina potrošnju koja je bila smešna,ja se slatko navozah za smešne pare a i nema tih para koje su me spasile od sedanja u zagrejana kola po upeklom suncu.
Sad razmišljam šta sa njim i verovatno ću ga malo utegnuti i doštelovati neke sitnice i dobija svoje mesto u garaži za motore da me podseća na neke lepe dane mladosti koji ovi mladi koji stasavaju neće osetiti ni proživeti kao ja jer su danas neka druga vremena i samo mi je žao što moja deca odrastaju tako. Edited by zemzem

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
Ha, spojili mi teme, dobro je da ovi ADMINI i MODOVI rade nesto u ovo letnje doba...hvala im , imaju :beer: za ovo...
Za ovo sto kazes potpuno si u pravu , vidim da si i ti EMOTIVNO VEZAN za svog MATICA, kao i ja...Sad to za decu...ni moji nece na Matica , ispod casti im je, a na skuta uvek...samo razlika je u tome sto za squt NE MORA uvek da bude goriva , a za Matica MORA... Ovaj drugi zaradjuje , a prvi samo trosi i to duplo vise ...pa, ko voli , ako hoce da se vozi nek izvoli sa onim koji ima goriva... :EV012E~130:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plamenni    67
[media]http://www.youtube.com/watch?v=W6AXXVS8VYE[/media]

Evo mojih ruku delo,bio je u reklami za jelen pivo,jos uvek je kod mene,kad god mi je dosadno ja cackam nesto na njemu..ram je od apn 4 a masina od apn 6,prepravio sam ga blago u copera,nabacio laser spuh,novo paljenje,nove gume a makina je 1972 godiste,neunistivi su ali bukvalno

nego cudi me da nisi odmah isao na 42 cilindar i klip i radilicu od T-14 i amin,to sahranjuje zive ljude kad mu stavis..nadzivi te ali bukvalno

evo kako danas izgleda jos malo doradjen

[img]http://img695.imageshack.us/img695/3633/fotografija0182j.jpg[/img] Edited by Plamenni

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMW MASTER    241
hehehe , iskrivi vrat jbt, plameni , svaka cast , zaista si ga sredio ......

slazem se da su neunistivi , potrosnja malo kad prelazi 2 litre .....

zemzem , tih godina naci matica za 250dm je bilo vise nego dzabe , drzali su oni finu cenu tada.... ja sam za mog bt-a 95 godine iskesirao 600 DM , isao je lepo al nije bio bas u pohvalnom stanju Edited by DRAGANCE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plamenni    67
Evo,palermo bio kod mene i covek oce da vozi tomosa pa bog,zaboravio odmah na skuter cim ga je video...imam jos jednog apn-6 skroz fabrickog,njega matorac tera po koje kakvim gudurama na pecanje i kud on sa tim prodje to samo da se covek krsti i sta to izdrzi..eto sad su ostali u mom malom arsenalu dva tomosa,hurikanac,suzana(suzuki gsxr 750) je otisla i srecan joj put ali mislim da ce je zameniti yamaha xj 600 popularno zvana "diverzija".to je prava putna masina..nabacis kofere,malo stvari i udaris na more sa njom glat 500 km i ne osetis

Share this post


Link to post
Share on other sites
zemzem    17
[quote name='DRAGANCE' timestamp='1315662928' post='233281']

zemzem , tih godina naci matica za 250dm je bilo vise nego dzabe , drzali su oni finu cenu tada.... ja sam za mog bt-a 95 godine iskesirao 600 DM , isao je lepo al nije bio bas u pohvalnom stanju
[/quote]
Ma vozili ga neki klinci i nije hteo da im prebacuje u drugu,oni mislili crko menjač a kako se nisu razumeli oko matika pitali mene da li znam nekoga ko bi ga kupio tako POKVARENOG i ja tek kad sam došao kući malo porazmislio i odlučio da ga kupim.
promenio mu onih 6 rolnica i onu oprugu,ja je zovem znak pitanja i motor dobio drugu brzinu.Slatko se navozao sa njim samo sipaj dvotaktol u gorivo i piči,prosto zaboravim kad sam rezervoar napunio do čepa kako je malo trošilo to čudo na 2 točka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
Aj` da malo pisem- dokon covek, a niko me ne j***...

Matic ( opet ) postao krs...samo ga ja znam upaliti i voziti, a vredan je i jedini koji zaradjuje ( onaj drugi , crni samo trosi ) ...Fuck the justice !!!
Sad je doterao Cara do duvara sto se kaze , toliko toga se nakupilo , da se jednostavno mora nesto raditi, postalo vec nemoguce voziti...zadnjih par dana se nesto karb zagusio , ide samo pod saugom i to jedva prebaci u drugu i ide do 30- 35 plafon...

Spisak kvarova:

1. Kvacilo zatrzava kad prebacuje iz prve u drugu, to vec jako dugo tako...bojim se otkinuce nesto unutra...

2.Ler gas nema vec dugo, moram ga na semaforu drzati na nekom gasu da se ne ugasi, pa skace k`o jarac...neprijatno...

3. pre mesec dana pukla opruga kurble, pa visi dole, tesko za paljenje...

4. Svetlo prednje ne radi vec jako dugo , zadnje otpalo davno...

5.Iz rucice gasa pukla sajla, pre mesec dana , pa majstor se snasao (privremeno - mesec dana ) zavrnuo keramicku prikljucnu klemu od ringle ( to sam imao u torbi sa alatom kad je pukla sajla ) , i vuce za nju pa to ide...

6. najnovije ( zbog cega se mora nesto raditi ) je to sto se gusi, ide jedva 30 , ne mos` cestito krenuti na semaforu, zagusenje karba...

Odvojio pred 1. Maj slobodno popodne, pa da ga sredim...

Prvi pregled je ustanovio da se karb lako okrece u prirubnici- kolenu zavrnutom za cilindar- eto zasto nema ler gas - vuce fals...a , inace karb je jedna ruzna crna masa , nakupilo se tokom dve godine neskidanja prasine koja se polepila na masnocu od mesavine i lepo ga oblozila...u rucici gasa tokom dve godine , unutrasnja sajla je tri - cetriri puta pucala , pa je to resavano skracenjem spoljasnje da bi se dobilo na duzini unutrasnje, al` vise nije moglo...kupljena je nova spoljasnja i nova unutrasnja, ja kupujem onu od bicikla sa krajem za siber ( od menjaca ), a gore u rucici se skrati po potrebi. ide pod saraf ...
Karb je skinut , imao sam srece , posto se tesko vadi iz kucice, ide samo pod jednim uglom, pogodio sam od prve, rastavljen je do zadnjeg sarafa, opran u benzinu , neverovatno koliko je bilo necistoce, one braonske rdje, u zoni glavne dizne nasao trunje i to je ono zasto nije isao...sve je lepo oprano sajla je zamenjena, cak sam od pre i bolje resio ucvrscenje unutrasnje sajle od proizvodjaca karba , a gornji poklopac gde ide sajla sam pre dve godine napravio ( zbog visine ) od fibera i to dobro radi...to je zavrseno...

Ono stvarno ozbiljno je zatrzavanje kvacila kad prebacuje iz prve u drugu, sav se strese, bojim se da ce nesto otkinuti u masini...to mi se povremeno desava, pa ne znam kako resavam , dotezanjem matica na primarnom pogonu, onoj na osovini radilice, a dotegao sam i onu na drugom paru zupcanika...nikakva ostecenja nisam nasao ni na kvacilu , ni na zupcanicima, sve izgleda dobro... dekl kvacila vratio, pozavrtao sarafe i to je zavrseno...

Opruga kurble je kupljena pre mesec dana , jos kad je pukla i sad je namestena, vec sam zaboravio kako izgleda kad se kurbla sama vraca...

Skoro svi kvarovi su otklonjeni, potrajalo je tri- cetiri sata, vec sam se zamorio , a i kraj dana je pa zavrsavam u garazi pri vestackom svetlu...dosta je...ostalo je samo svetlo da se resi, to je relativno najlakse, koliko danas - sutra ( samo da ne gurnem u stranu do sledeceg remonta )...

Sklopio sam sve, pozavrtao i spoljne deklove, na prvom paljenju se odazvao na prvu kurblu, neverovatno, ima stabilan ler - gas, dajem gas na rucicu posle vise od mesec dana , , kurbla se sama vraca, radi k`o sat...probna voznja ( bez svetla -po dobro osvetljenom bulevaru) pokazala je da nema vise zatrzavanja kvacila... izgleda da sam sve resio ( osim svetla - i to cu sada )...

Eto, koliko Matic malo trazi, a zaista malo i dobija, da bi on , a i ja sa njim bio zadovoljan...a, ne k`o ove nase razmazene turpije... :D
Quote
MultiQuote

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
E, taman sam se dva - tri dana vozio k`o covek sa sveze ispopravljanim Automaticom, kad on juce ZARIBAO!!!

Vracam se ja juce s nekog posla, razvuk`o ga bulevarom, svin semafori otvoreni, to je tri - cetiri kilometra punog gasa, skrecem prema mojoj radnji, on poceo da usporava, ja malo oduzeo gas, uspesno skrenuoi ugasio se...nema veze sta je tu je, sad sam bar u garazi, skinem svecicu , na njoj se uhvatio cicak...ocistim, zavrnem , kurblam , nece da upali...na kurbli je osrednje jak, ima gorivo , ima varnicu, ali nece...doduse zadnjih par dana mi je malo pojacano zveckao, al` kgjb-e...

Resim da rastavim, skinem glavu na brzinu, imam sta i da vidim...spoj one `L` karike ide preko izduvnog kanala!!! To ne sme!!! Nikad ni jedan spoj karike ne sme da ide preko kanala zbog potencijalnog loma, zato i postoje osiguraci u kanalu klipa protiv okretanja karike...na cilindru tragovi ribanja karike...odmah mi je bilo jasno sta se desilo...osigurac protiv okretanja karike je ispao i gornja karika se slobodno okretala u cilindru...

Skinuo auspuh, karb, potom cilindar, klip sav izguljen od ribanja i lepljenja, donja karika zaglavljena u kanalu , ne moze se pomeriti, a gornja je razlokala svoj kanal i to je ono sto je zveckalo...klip je vise neupotrebljiv... na cilindru samo na jednom mestu malo lepljenja, moze se lepo izleciti vodenim smirglom, tu sam ja glumio masinu honericu,
[img]http://www.dodaj.rs/f/44/po/ubbuXmu/img3099.jpg[/img]
spoj `L` karike u cilindru, tu sam uspeo da uglavim spijun od cak 1 mm!!! Koliko je bilo trosenje karika!
[img]http://www.dodaj.rs/f/39/Gu/3jVy6jKH/img3105.jpg[/img] nema osiguraca gornje karike - otkinut, nestao...
[img]http://www.dodaj.rs/f/q/p7/4XBePdfc/img3106.jpg[/img]donja karika zaglavljena, klip jako izguljen...
[img]http://www.dodaj.rs/f/2M/ec/1MkgjtHC/img3127.jpg[/img]grozno izgleda...

[img]http://www.dodaj.rs/f/1I/2A/1QfNc4YE/img3130.jpg[/img]pokusaj odglavljivanja karike zavrsio se ocekivanim lomom
[img]http://www.dodaj.rs/f/41/Nt/1edLrcqc/img3134.jpg[/img]depozit na glavi pokazuje dobro sagorevanje dok se nije desila havarija...
[img]http://www.dodaj.rs/f/1M/f3/1smMiGQF/img3139.jpg[/img]cilindar posle ciscenja, dobro sam ja to uradio, radio je vodobrusni smirgl 400 i nekoliko minuta rada sa vodom cini cuda, ishonovao sam ga rucno, ocistio i ispolirao izduvni kanal , ocistio rebra spolja od nakupljenog blata , kao nov je...
[img]http://www.dodaj.rs/f/2A/Jm/4p9bg9sG/img3146.jpg[/img]glava je lepo ociscena od depozita...
Na svu srecu , kad sam pre dve godine kupovao klip, toliko je bilo jeftino ,( 500,00 din. ) da sam odmah kupio dva , da se nadje, pa , evo sad se naslo...sve ovo ce se zavrsiti samo na zameni klipa i bice sve OK...stari je presao oko 10-12 000 KM, za tajvanca dosta...to je malo i danak losem ulju koje mu ja dajem, al` mozda sad dobije neko ( malo ) kvalitetnije...
Ovo je ono sto dolazi u klipnom kompletu tajvanskog proizvodjaca DS...
[img]http://www.dodaj.rs/f/P/13U/37sW9sep/img3148.jpg[/img]sve je tu , ostaje samo montaza... Edited by ALIEN SM
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALIEN SM    303
KOMSIJINI AUTOMATICI

Eto, ovih par dana kad mi je vreme dozvoljavalo, malo sam radio oko ova dva Automatica sto sam dobio od komsije Pere...Inace, jedan od ta dva je kupio pre dosta godina, pa nesto malo vozio, a nikad za njega nije dobio papire, pa ga jednom uhvatili i jedva se izvukao, i vise nije smeo i od tada je bacen ugarazi i zaboravljen...Ovaj drugi , sa masinom od A- 35 je dobio od nekoga za neki sitno odradjen posao ( gde sam ja tada bio? ), u nevoznom stanju, vec tada zapusten, kompletan sa papirima...( blago njemu) ...ali , nema on naviku da to vozi i ne zna nista oko njih- znaci , posao za mene da se dovede u ispravno stanje...ovaj drugi, klasican Automatic je daset godina mladji od mog, blago zapusten, ne fali mu puno sta( osim saobracajne- nema papire, moracemo negde nabaviti neku saobracajnu, pa voziti dokle god bude moglo )...

Preliminarni pregled

Za kojeg se prvo uhvatiti? Prvo , kanta deterdzentne vode da se oba operu, da se ne prljamo o njih...to je posao za sina...uradio on to...na oba se otkopcava sediste samo, cim uhvatis za njega, fali neka kopca na njima, to cemo resiti kasnije...svi niklovani delovi imaju blagu koroziju na sebi, ali cini mi se da se sva moze izleciti sredstvima za poliranje, videcemo kasnije...ni jedan , ni drugi naravno, ne pale , ali , kurblaju- nisu zapekli...i to je vec nesto...napravio sam 5 litara mesavine sa onim mineralnim Castrolom, sipao malo u jedan , malo u drugi...posle vise pokusaja paljenja onaj drugi ( bez papira) poceo je davati znake zivota, upali , pa se ugasi i tako stalno, nije mogao da sastavi...dobro je, -ziv je , videcemo kasnije...

Onaj A- 35- sa velikim gusanim cilindrom, dobro izgleda, klasican auspuh , nema rezonu, interesantno je nesto odradjeno po njemu po originalnoj farbi, neke zelene tacke, nisam uspeo da provalim kako, ne izgleda lose ...uslikacu to kasnije...na pokusaj paljenja ne odaziva se uopste, noga mi otpade od kurblanja, ima kompresiju koja ubija , jedva propadnem na kurbli sa svojih 80 KG...varnicu ima , na benzin nista ne mirise iz cilindra...neka neispravnost karba ...na ubrizgavanje injekcijom nekoliko mililitara goriva kroz otvor za svecicu, odradio je nekoliko taktova...zna se, karb dole...kod njega se jos teze skida , jer ima lamelarni ventil, isto jako malo mesta u kucici, pa je lakse popustiti dva sarafa sto drze masinu , tu se dobije dragoceni 1 cm i onda lakse ide...kad sam skinuo Dell 14/12 , sta da kazem? Tuga!!! Bio je za kantu za djubre...nestrucno radjen, urnisan , sve sto je moglo na njemu je silovano, sjebano , razlokano , pokrivljeno, unutra skrame od starog ulja , one braon rdje, velikih komada kojecega...Pranje : nije pomagao ni benzin , ni nitro razredjivac, vec sve to zajedno + mehanisko ciscenje...neke delove sto su bili razlokani , polugice od sauga sam hartletovao i tako ih sanirao, siber nikako nije hteo da ide gore , zaglavljen, to sam sredio, sve u svemu 3-4 sata posla i Dell je izvucen iz mrtvih, sve radi kao novo, saug , siber, sajla, ma, ja sam madjionicar...

Navucem crevo od goriva na slavinu, pustim gorivo , pokusaji paljenja neuspesni- nece...ajmo dalje redom , skinem crevo sa slavine sa rezervoara, kad ono - ni kapi!!! Slavina zagusena totalno! Izvucem crevom gorivo u kantu, gledam , idu komadici necistoce veliki po citav santimetar...po praznjenju , odvrnem slavinu, iznad nje ogroman komad necistoce , kao neki karton raspadnut, slavina na duvanje totalno zagusena ...sledilo je rastavljanje i remont slavinice , puna je djubreta, fali mrezica, naci cu neku , ako nije u rezervoaru...Posle oko sat rada slavina je mehanicki ociscena i benzinom oprana i radi kao nova, prohodna je ...Sad sledi ispiranje rezervoara i posle slavine ugradnja predfiltera za gorivo...Zao mi jedino te dve litre benzina koje sam sipao u rezervoar, to je sad neupotrebljivo, osim za pranje...ocekujem uspesno paljenje, javljam se kasnije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Trenutno čita   0 members

    No registered users viewing this page.

×